måndag 28 juli 2014

Nämdö aka Skärgården


Nu sitter jag på en båt påväg mot Nämdö (en ö i skärgården) -där jag ska vara i en vecka. Vi åker dit en gång om året, det är super mysigt osv men det betyder även att jag troligen inte kommer ha något internet i en hel vecka... Och jag som typ är lite internet-beroende känner att det kanske inte kommer gä sådär jätte bra D:

Men det blir nog bra. Jag har en bok med mig (tänkte ta två men den andra råkade jag läsa ut i helgen ehee) och hörlurar så jag kan lyssna på musik och mitt ritblock osv så det blir nog bra i alla fall C: Och vi gör ju saker under dagarna också (typ badar 24/7 hah) så det går nog ;3







17 kommentarer:

  1. Hello Lucy!
    Såg dig i Kp, jag är också ett Whovian som du. Har inga vänner som ser på Dr Who, så har ingen att prata med om Dr Who. Började se det som fem år, men nu så har jag blivit en äkta Whovian. Är elva år nu. Amy Pond är min favorit companion! 11th Doctor of course! Undra om vi kunde prata lite? Du vet om Doctor Who! Är halv Engelsk. Har en blogg besök den snälla? http://thedoctorwhoblogforyou.tumblr.com/

    Hoppas du svarar! //Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du skrev, det är alltid lika kul att "möta" andra fans haha! Och javisst kan vi prata om Doctor Who! Min favorit companion är förresten också Amy, men jag tycker bäst om 10th.
      Är inte världens mest aktiva person på tumblr, men ska kolla in din blogg ändå c: (Är också halvengelsk förresten!)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vad lika vi är varandra! 10th är också bra! Which episodes is your favorite in series 5,6,7 ???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gah, det är en svår fråga xD Måste nästan säga att jag alltid fastnat för avsnitten med the weeping angels, så the angels take Manhattan är ett av mina favorit avsnitt, även fast det är sjukt sorgligt haha... Det är liksom väldigt speciellt och så. Sen var det ett avsnitt i S5 som jag tyckte mycket om när jag såg det, kommer inte ihåg vilket det var bara x)
      Vilka är dina? Och har du några favvo avsnitt i de tidigare Säsongerna? :)

      Radera
  4. Ja, The Angels Take Manhattan är ju super bra, men den är sjukt sorgligt.
    The Pandorica Opens + The Big Bang är en av mina favoriter !!! And in series 7 Nightmare in Silver. Doomsday, fast den är ju super sorgligt.
    Silence in the Library/Forest of the Dead +Turn Left. Turn left var ju så bra då man fick se Rose igen. Haha vad mycket text det blev! Du Då? Har du några favvo avsnitt i de tidigare Säsongerna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det första som jag verkligen känner är en favorit är The empty child + The Doctor dances! Det dubbelavsnittet fastnade jag speciellt för. Sen också Bad Wolf, Blink, doomsday och typ The shakespear code!

      Radera
    2. Blink är en av mina favoriter också !
      När började du titta på Doctor Who ?
      Och jo jag undrar om du ser i fram emot Series 8? Och om du tror du kommer gillar Peter 12th Doctor?

      Radera
    3. Jag började titta i början av året, på jullovet! Så inte så länge sen ;) Och JA jag ser fram emot Säsong 8 jätte mycket! Tror att Peter Capaldi kommer bli väldigt bra faktiskt! Har läst att de kommer gå tillbaka till Säsong 3- eran lite grann, och att det inte kommer vara en längre handling genom alla avsnitt i en hel säsong som det varit i Säsong 5-7, det känns också bra. Så tror och hoppas attdet blir super! Själv?

      Radera
  5. Nej hade inte läst det. Men nu vet jag, det blir säkert bra !
    Aså jag blev avensjuk på dig när du blev med i kp om Doctor Who! Haha!
    Hur var det att bli intervjuad av kp? (stavning usel)

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul haha! Lite nervöst såklart, men det var kul (: Jag kände mig jätte cool när jag läste själva intervjun i KP sen haha x)

      Radera
    2. Har du sett den nya trailer till Series 8 Episode 1 !!
      Super bra !

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Hej! Har du sett den nya trailer till series 8 episode 1 !!!!!
    Super bra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag har sett den... Tror det? Inte om det är en helt ny som typ kom idag eller så men annars har jag nog sett den! Blir ännu mer peppad för Säsong 8 nu ju!
      (Och nej, jag har tyvärr ingen fan blogg)

      Radera